WARUNKI GWARANCJI MALOWANIA PROSZKOWEGO
Komet Sp. z o.o. (dalej Gwarant) udziela gwarancji na powłokę malowania proszkowego w zakresie:
- zgodności barwy (kolor RAL; szczegóły poniżej),
- grubości powłoki (jeśli nie ustalono inaczej; 60-80 μm; odchylenie do 25%)
- jakości powłoki (jednorodność, brak zacieków, pęknięć i pęcherzy powietrza)
Ocena jakości powłoki:
- powłokę ocenia się na istotnej (widocznej dla końcowego użytkownika) powierzchni produktu. Istotność powierzchni wskazuje Zleceniodawca przed rozpoczęciem wykonania usługi. Istotna powierzchnia nie może zawierać wgłębień, ani miejsc trudnodostępnych w procesie malowania.
- nieistotna powierzchnia produktu jest niewidoczna dla końcowego użytkownika. Zleceniodawca może ustalić z Gwarantem jej status (malowanie/tzw. przypruszenie/pozostawienie bez malowania), natomiast powierzchnia ta (niewidoczna dla końcowego użytkownika) nie jest objęta gwarancją, chyba, że strony jednoznacznie uzgodnią inaczej.
- Z uwagi na stosowanie przez Gwaranta różnych rodzajów farb: gładkie (mat, półmat, połysk) oraz strukturalne (o drobnej i grubej strukturze); epoksydowe oraz poliestrowe, ocena zgodności powłoki w stosunku do zlecenia/zamówienia wymaga od Zlecającego/Zamawiającego przekazania szczegółowych oczekiwań w tym zakresie przed przystąpieniem przez Gwaranta do realizacji zlecenia/zamówienia.
- w przypadku branży meblowej ocena jakości powłoki weryfikowana jest z odległości 1 metra przy normalnym, rozproszonym oświetleniu. Dopuszczalne są pojedyncze wtrącenia pyłu również na widocznej stronie produktu, pod warunkiem, że nie wpływają one w sposób znaczący na estetykę całego elementu/produktu. W przypadku branży outdoorowej ocena jakości powłoki weryfikowana jest z odległości 3 metrów przy świetle dziennym.
Zgłoszenie i rozpatrzenie wady:
W przypadku wykrycia wady w okresie obowiązywania gwarancji dopuszczalne są 2 formy jej zgłoszenia:
a) przesłanie elektronicznego zgłoszenia przez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: komet.pl/wspolpraca/. Zgłoszenie powinno zawierać: numer zamówienia, opis wady; w tym ilości (szt.) których dotyczy wada, a także zdjęcia produktów zawierających wadę, wystarczający do tego, by Gwarant mógł w sposób jednoznaczny rozpatrzyć zgłoszenie.
b) dostarczenie wadliwych produktów do siedziby Gwaranta.
Gwarant ustosunkuje się do każdego zgłoszenia w terminie do 14 dni kalendarzowych.
Gwarancja obowiązuje, gdy spełnione są łącznie następujące warunki:
- produkty/elementy są użytkowane i przechowywane w standardowych warunkach
- produkty/elementy nie miały styczności z agresywnie oddziałującymi czynnikami (np. wys. temperatura, pow. 60°C)
- produkty/elementy przekazane Gwarantowi przez Zamawiającego nie posiadają defektów i/lub nie miały styczności z substancjami, które mogłyby spowodować uszkodzenie powłoki, również z opóźnieniem czasowym i/lub produkty/elementy przekazane do malowania proszkowego nie posiadały innych właściwości (np. skład chemiczny stali), niż zadeklarowany przez Zamawiającego przed rozpoczęciem wykonywania usługi
- produkty lub elementy nie zostały uszkodzone w trakcie rozładunku, montażu, użytkowania, tj. po zrealizowaniu usługi/zamówienia
Gwarancja nie obejmuje:
- uszkodzeń mechanicznych i chemicznych powstałych po zrealizowaniu usługi/zamówienia
- usługi realizowanej z wykorzystaniem farby proszkowej dostarczonej przez Zleceniodawcę bądź zakupionej od dostawcy, którego wskazał Zleceniodawca
- elementów/produktów przemalowanych na inny kolor, nawet jeśli czynność ta została wykonana przez/za zgodą Gwaranta (naniesienie kolejnej warstwy powłoki)
- usługi naniesienia powłoki na produktach, które zostały wykonane niezgodnie ze sztuką; w tym odkształceń powstałych na skutek nadmiernych naprężeń konstrukcji, również z opóźnieniem czasowym
- uszkodzeń powstałych podczas montażu (chyba, że jest on wykonywany przez Gwaranta)
- wady powstałe na skutek działania siły wyższej, klęsk żywiołowych, wystąpienia niestandardowych (ekstremalnych) zjawisk pogodowych
- naturalnego zużycia lub zmian związanych z normalnym procesem starzenia
- nadmiernej ekspozycji produktów lub elementów na działanie promieniowania ultrafioletowego lub wilgoci (możliwość powstania plam i przebarwień)
- w przypadku styczności z materiałami, które mogą powodować korozję
- subiektywnych wad, które nie mają wpływu na estetyczny wygląd powłoki
- roszczeń pośrednich, na które wykonawca nie ma wpływu, np. utrata zadowolenia, klientów itp.
Wyłączenia gwarancyjne
Gwarant zwraca uwagę na możliwość wystąpienia pewnych różnic w odcieniu powłoki tej samej barwy (najczęściej wskazanej jako konkretny numer RAL lub jego odpowiednik). Niewielkie różnice wynikające z różnych dostaw (partii) farby proszkowej, a także różnych producentów farby proszkowej (dotyczy tego samego koloru RAL) nie stanowią podstawy do złożenia reklamacji. W przypadku elementów/produktów ocynkowanych i pomalowanych proszkowo dopuszczalne są nierówności malowanej powłoki wynikające z nierównomiernej struktury warstwy ocynku.
Wymagania dotyczące konserwacji:
- produkty należy regularnie i bez zwłoki oczyszczać z zabrudzeń.
- na terenach, na których powłoka może wchodzić w kontakt ze stężonymi zanieczyszczeniami atmosferycznymi (chemicznymi); takich jak tereny przemysłowe, nadmorskie, konieczne jest zwiększenie częstotliwości usuwania zanieczyszczeń z produktów.
- niektóre środki czyszczące mogą prowadzić do uszkodzenia powłoki. Agresywne środki czyszczące mogą zapoczątkować proces korozji. Ich stosowanie jest zabronione.
- do mycia powłoki zalecamy używać obojętne środki czyszczące, o pH w przedziale od 5 do 8.
Okres obowiązywania
Konsumentom (klientom prywatnym) udzielana jest gwarancja na okres 2 lata i rozpoczyna się w momencie odbioru realizacji przez Zamawiającego/Zleceniodawcę. W przypadku zamówień i/lub zleceń biznesowych (klienci B2B), tj. pomiędzy przedsiębiorcami, Gwarant udziela gwarancji na okres 12 miesięcy.
Niniejsze warunki gwarancji wchodzą w życie z dniem 21.03.2025 roku.
Komet Sp. z o.o.