WARUNKI GWARANCJI MALOWANIA PROSZKOWEGO
Komet Sp. z o.o. udziela gwarancji na powłokę malowania proszkowego w zakresie:
- zgodności barwy (kolor RAL),
- grubości powłoki (60-120 ?m; odchylenie do 20%)
- jakości powłoki (przyczepność, odporność na zatłuszczenia, brak pęcherzy)
Okres gwarancji wynosi 2 lata i rozpoczyna się w momencie odbioru realizacji przez Zleceniodawcę.
Gwarancja obowiązuje wyłącznie, gdy spełnione są następujące warunki:
- produkty są użytkowane i przechowywane w standardowych warunkach atmosferycznych
- produkty nie miały styczności z agresywnie oddziałującymi czynnikami
- przekazane do malowania produkty nie posiadały defektów (materiał i wykonanie)
- przekazane do malowania produkty nie miały styczności z substancjami, które mogłyby spowodować uszkodzenie powłoki, również z opóźnieniem czasowym
- w trakcie transportu wymalowane produkty lub elementy były odpowiednio zabezpieczone
- produkty lub elementy nie zostały uszkodzone w trakcie rozładunku, montażu, użytkowania
Gwarancja nie obejmuje:
- uszkodzeń mechanicznych i chemicznych powstałych po zrealizowaniu usługi
- usługi realizowanej z wykorzystaniem farby proszkowej dostarczonej przez Zleceniodawcę bądź zakupionej od dostawcy, którego wskazał Zleceniodawca
- usługi przemalowania produktów na inny kolor (naniesienie kolejnej warstwy powłoki)
- powłoki na produktach, które zostały wykonane niezgodnie ze sztuką; w tym odkształceń powstałych na skutek nadmiernych naprężeń konstrukcji, również z opóźnieniem czasowym
- uszkodzeń powstałych podczas montażu lub niewłaściwego użytkowania
- wady powstałe na skutek działania siły wyższej, klęsk żywiołowych
- naturalnego zużycia lub zmian związanych z normalnym procesem starzenia
- nadmiernej ekspozycji produktów lub elementów na działanie promieniowania ultrafioletowego lub wilgoci (możliwość powstania plam i przebarwień)
- w przypadku styczności z materiałami, które mogą powodować korozję
- subiektywnych wad, które nie mają wpływu na estetyczny wygląd wykonanej usługi
- roszczeń pośrednich, na które wykonawca nie ma wpływu, np. utrata zadowolenia, klientów itp.
Ocena jakości powłoki:
- powłokę ocenia się wyłącznie na istotnej (widocznej dla końcowego użytkownika) powierzchni produktu. Istotność powierzchni wskazuje Zleceniodawca przed rozpoczęciem wykonania usługi. – istotna powierzchnia nie może zawierać wgłębień, ani miejsc trudnodostępnych w procesie malowania
- w trakcie oceny jakości powłoki weryfikowane są wszelkie uszkodzenia mechaniczne, rozpatrywany jest sposób użytkowania produktów, w tym narażenie produktów na działanie intensywnych czynników atmosferycznych.
Zalecenia dotyczące konserwacji:
- by zachować estetyczny wygląd powłoki, produkty należy oczyszczać z zabrudzeń, stosownie do potrzeb
- na terenach, na których powłoka może wchodzić w kontakt ze stężonymi zanieczyszczeniami atmosferycznymi (chemicznymi); takich jak tereny przemysłowe, nadmorskie, konieczne jest zwiększenie częstotliwości usuwania zanieczyszczeń z produktów
- niektóre środki czyszczące mogą prowadzić do uszkodzenia powłoki. Agresywne środki czyszczące mogą zapoczątkować proces korozji. Ich stosowanie jest zabronione
- do mycia powłoki zalecamy używać obojętne środki czyszczące, o pH w przedziale od 5 do 8.
Niniejsze warunki gwarancji wchodzą w życie z dniem 01.03.2021 roku.
Komet Sp. z o.o.